chile


whats in your head
in your head
zombie, zombie, zombie?

herregud. igår, när jag kom hem från sandby, där jag hade varit för att hälsa på Amy & Mimmi, så fick jag reda på vad som hade hänt i chile.
någon som hört om det?
det var ett företag i Sverige som släppte flera ton miljöfarligt avfall i chile. dem betalde ett företag som heter Promel för att ta emot det och bränna det, men Promel gjorde aldrig sig av det. utan lät det ligga, helt enkelt!
& nu, tjugo år senare "börjar" det visa sig. flera av dem barnen som lekte i "leran" (som egentligen var miljöfarligt avfall) kan inte få barn, en flicka kan inte röra sina höfter & massor av annat. jag och hela min familj satt och kollade på dokumentären som var på igår. det var så jävla hemskt.

http://www.dn.se/opinion/debatt/boliden-maste-ta-ansvar-for-giftskandalen-i-chile-1.999197


en artikel om det. ta en titt.
så jävla hemskt. boliden är ju så klart att skylla på, men det var ju Promel som inte gjorde sig av med avfallet som det stod i kontraktet.
jag vet inte vad jag ska säga.


besos, Claudia ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0