100129,

prov. prov. prov.
jag orkar inte mer.
föräldrar klagar alltid, iallafall mina på att vi har det så lätt som bara behöver gå i skolan och att det är så jobbigt att jobba. jag fattar inte vad dem menar med det. för det första: dem väljer var dem ska jobba, & dem kan sluta närsom helst. för det andra: dem blir betalda. och för det tredje: i dem flesta fall så tar dem inte med jobbet hem. vi som går i skolan har prov, läxor & annat shit.
jag har två prov nästa vecka, & ett arbete att lämna in. och jag är bara så trött. jag måste hinna med min dans oxå, som tack och lov inte har börjat än för det hade jag absolut inte hunnit med. jag har dansat i fem år och tänker absolut inte sluta med det.
vi har haft läxor ändå sedan vi var 6 år, och jag vet att även våra föräldrar har gått igenom samma sak som oss och blablabla. och jag vet också att det inte spelar någon roll vad jag än skriver, för inget kommer förändras.
så varför skriver jag detta?
enkelt: det är skönt att skriva av sig.

aja, bort från det HEMSKA ämnet. snart dyker vio upp här, & vi ska ha jättefnissigt tillsammans!
vi ska plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0