har nyss beställt hem

shiver. folk säger att den boken är bra, & så fort jag läste att twilightnörden Stephenie eller vadfanhonheter på twilightsweden älskade den var jag faktiskt tvungen att boka den på bokus för bara 90 kronor.
vadå? jag behöver läsa.
mer.
just nu läser jag faktiskt Night World, men jag stör mig sjukt mycket på att när folket i böckerna kysser så skriver hon bara "åh, & nu... kysser vi varandra. nu tog det slut. fniss, vad bubbligt!" dö.
shiver ska även bli film, & om jag älskar böckerna, & om dem ondskefulla filmmänniskorna våldtar böckerna så som dem gjorde med twilight så kommer jag döda. någon. antagligen kristen stewart.
men nu är shiver såld till Warner Brothers som är mycket, mycket bättre än det jävla filmbolaget som gjorde Twilight filmerna. grr. mycket ilska här.
tillbaka till grejen! nu kommer jag gå i 7 dagar och vänta på boken, & under dessa dagarna ska jag läsa klart Night World-serien, the knife of letting go & dess uppföljare, och 6 till böcker. alla på engelska. åh så underbart! <3
jag har höga förväntningar på den här boken, men jag har en känsla av att den kommer vara bra. &så är den också nästan 500 sidor lång, vilket är positivt! bara inte texten är stor... andra delen kommer ut snart oxå, ifall jag behöver mer. den här är om varulvar, alltså fantasy, & så klart om kärlek. vadå? jag är en tonårstjej. det är klart jag läser böcker om kärlek.
ett stort plus på denna boken är ju oxå att omslaget är fint. fniss. (herregud, vad jag är gay.) det är bara lite synd att det är en trilogi. bara tre böcker, hallå? hur tänker kvinnan.
hmm. jag har inte ens läst boken. & jag börjar redan låta fangirlaktig.

här är länken till vad twilightswedentjejen skrev om shiver:
http://www.twilightsweden.se/2010/03/08/boktips-frost-av-maggie-stiefvater-ute-nu-i-sverige/#comment-82197
boken kommer ut på svenska denna veckan, men jag vill hellre ha den på engelska. orginalspråket är alltid bäst :D

en trailer som är gjort av själva författaren, Maggie Stiefvater, & det är även hon som har skrivit den underbara sången, som jag just nu har på replay :3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0