seriösly;

sydamerika är bra för sjukt många anledningar! chile t.ex. bästa landet, ju.
ett av de sjukt bra grejerna med sydamerika är deras grymma musik, både den indianska musiken, raggaetonen eller samban. jag älskar musik från Violeta Parra, till Shakira... dessa låtarna är mina favoriter av det jag lyssnar på just nu, & som ni hör är det väldigt skillt från varandra. :)


violeta parra - gracias a la vida

juanes - a dios le pido

victor jara - caminando

shakira - bamboo (hips don't lie)

that's it!
& herregud, jag önskar verkligen att jag kunde dansa så som shakira! :O hon är, & kommer förbli, min förebild inom magdansen. <3

Kommentarer
Postat av: linnea.

vill bara påpeka :@

att både shakira och juanes kommer från colombia, precis som jag

och att min mamma har dansat med juanes, så jag har hans autograf

DET ÄR HC

2010-03-11 @ 19:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0