synen

mina föräldrar har sagt till mig många gånger, använd glasögonen.
jag håller att bli blind på ena ögat, min syn blir bara sämre och sämre och det snabbt. jag har dålig syn på det vänstra ögat också, men det är stor skillnad på det högra och det vänstra. jag har inte insett det innan, och nu blir jag rädd. om en person står några meter framför mig så ser jag inte vem det är. jag kommer ihåg första gången jag fick mina glasögon, det första jag tänkte. "jag kan se löv, grenar och blad. coolt."
om inte jag höll på att växa hade vi använt laser, men det funkar ju inte på alla. alla folk snackar om hur vackra mina ögon, men jag hade hellre faktiskt sett. jag förstår inte hur folk kan sätta in linser i ögonen, bara för att byta färg. jag sätter i mina linser för att jag måste, för att jag knappt ser något utan dem.
det här inlägget blev längre än jag tänkt mig, men jag måste skriva av mig. det är pinsamt, men jag är rädd. mina föräldrar har blivit strängare mot mig nu, jag får inte läsa lika mycket längre. jag har - 2.75 på vänstra ögat, & -3.50 på det andra, men det blir snabbt värre. jag har alltid haft dålig syn, för att jag har läst så mycket. men mitt högra öga försämrades så snabbt, en dag i egypten så märkte jag helt plötsligt att linsen knappt funkade längre.
okej, jag ska bli mer ansvarsfull.
nu ska jag sluta stirra på skärmen, & gå och lägga mig. från och med nu ska jag använda mina glasögon mycket mer.

& nu kom jag på att jag missade glasögon tiden idag. fuck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0